SZCZĘŚLIWY LAZZARO

gatunek: komediodramat

produkcja: Włochy, Szwajcaria, Francja, Niemcy, czas trwania: 125

DZIŚ | 17:45
KURIER /premiera/

gatunek: sensacyjny/biograficzny

produkcja: Polska, czas trwania: 110

DZIŚ | 18:00
LEGO PRZYGODA 2

gatunek: animowany/komedia/przygodowy

produkcja: Dania/Kanada/Norwegia/USA/Australia, czas trwania: 106

20.03.2019 | 16:00
CORGI - PSIAK KRÓLOWEJ

gatunek: animowany/przygodowy

produkcja: Belgia, czas trwania: 88

22.03.2019 | 16:00
CAŁE SZCZĘŚCIE

gatunek: komedia romantyczna

produkcja: Polska, czas trwania: 108

22.03.2019 | 20:15
MONUMENT

gatunek: thriller

produkcja: Polska, czas trwania: 108

28.03.2019 | 19:00
DUMBO /3D/ premiera

gatunek: familijny

produkcja: USA, czas trwania: 115

29.03.2019 | 13:45
DUMBO /2D/ premiera

gatunek: familijny

produkcja: USA, czas trwania: 115

29.03.2019 | 18:00
PRZEMYTNIK

gatunek: kryminalny

produkcja: USA, czas trwania: 116

29.03.2019 | 20:15
VERMEER I MUZYKA /wystawa na ekranie/

gatunek: wystawa

produkcja: Wielka Brytania, czas trwania: 108

04.04.2019 | 19:00
Aktualności
Vermeer i muzyka. Sztuka miłości i odpoczynku z The National Gallery w Londynie - wystawa na ekranie /4.04.2019/
05.03.2019
Vermeer i muzyka. Sztuka miłości i odpoczynku z The National Gallery w Londynie - wystawa na ekranie /4.04.2019/

Kino Regis / Miejski Dom Kultury zapraszają 4 kwietnia, godz. 19.00 (czwartek)  na kolejny odcinek cyklu "Wystawa na ekranie". Wystawa zorganizowana w The National Gallery w Londynie proponuje nowe spojrzenie…

Czytaj więcej >

DKF Aktualności

Pomiędzy Lynchem a von Trierem - "Monument" - najnowszy film Jagody Szelc w DKF Maciste.

28.03.2019, godz 19.00 /czwartek/

 

Dyskusyjny Klub Filmowy Maciste zaprasza 28 -go marca (na godz. 19.00) na film "Monument".  To drugi, oczekiwany przez wielu widzów film Jagody Szelc, autorki "Wieży. Jasnego dnia" – zaskakującego debiutu, który zdobył dwie nagrody na festiwalu w Gdyni, a rok temu okazał się niespodziewanym przebojem kin studyjnych.

Film poprzedzi prelekcja dr Barbary Szczekały.

 

Monument to hipnotyczna i przerażająca opowieść o grupie studentów hotelarstwa, którzy późną nocą przybywają do tajemniczego hotelu, by odbyć w nim praktyki. Szybko okazuje się, że miejsce nie należy do zwyczajnych. Despotyczna menadżerka pozbawia bohaterów imion i zmusza ich do wykonywania niezrozumiałych czynności. Choć studenci orientują się, że coś jest nie tak, nie wiedzą, że w hotelu czas jest względny, a przestrzeń staje się figurą niemożliwą.

Głos prasy:
Jagoda Szelc nie jest reżyserką. To szamanka, która przeprowadza rytuał inicjacji. Studenci stają się artystami, a w Polsce rodzi się zupełnie nowe kino autorskie. O takim filmie nie sposób milczeć. / Aleksandra Pospiszyl, Interia/

„Monument” to film tak wysokiej jakości, że twórcom niejednej polskiej superprodukcji powinno być po prostu wstyd. Jan /Dąbrowski, Film.org.pl/

Jest w tym filmie historia, doskonale zresztą poprowadzona i świetnie przez Szelc opowiedziana, ale reżyserka taktycznie rozbija tę historię, wydobywa z niej bebechy, gluty, doprawia horrorem i humorem. /Łukasz Maciejewski, Onet/

„Monument” zmusza widza do nieustannej harówki interpretacyjnej, ustanawia osobny świat, który widz musi sobie skleić od zera. /Klara Cykorz, Filmweb/

 

Reżyserka:
Jagoda Szelc - urodzona 10 lutego 1984 roku we Wrocławiu, reżyserka i scenarzystka filmowa.
Ukończyła grafikę na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Wydział Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Stypendystka Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach. Zanim stanęła na planie debiutanckiego "Wieża. Jasny dzień", zrealizowała  10 krótkometrażowych etiud fabularnych i dokumentalnych, w których podejmowała bardzo różnorodne tematy i ćwiczyła różne filmowe stylistyki. Najważniejszą spośród swych studenckich etiud zrealizowała w 2013 roku. "Taki pejzaż" opowiadał historie inspirowane prawdziwymi zdarzeniami. Szlec przyglądała się m.in. sytuacji pogorzelca oraz zdradzonej kobiety, by opisać emocje, jakich doświadczają jej bohaterowie.
Pełnometrażowy debiut reżyserski "Wieża. Jasny dzień" w Gdyni zdobył nagrodę dla najlepszego reżyserskiego debiutu, a Szelc otrzymała też nagrodę za najlepszy scenariusz. W 2018 roku jej film został zakwalifikowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie, a kilka tygodni wcześniej reżyserka otrzymała za niego Paszport Polityki w kategorii film. /na podstawie: https://culture.pl/pl/tworca/jagoda-szelc /

------------------
MONUMENT /2018/
28 marca /czwartek/ 2019, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

 


A zanim pojawił się Narcos... "Sny wędrownych ptaków" w DKF Maciste.

28.02.2019, godz 19.00 /czwartek/

 

28 lutego 2019 (godz. 19.00) DKF Maciste zaprasza na najnowszy  film Ciro Guerry i Cristiny Gallego "Sny wędrownych ptaków". Przypomnijmy, że reżyser to autor nominowanego do Oscara obrazu "W objęciach węża", docenionego również w Cannes, czy na  Sundance Film Festival.
Tym razem, obejrzymy opowieść o początkach kolumbijskiego handlu narkotykowego, powiązaną z historią rdzennej społeczności Indian Wayúu.
Przed filmem prelekcja dr Barbary Szczekały.


Plata o plomo, święta zasada porządkująca świat Pabla Escobara, pokutuje w kolumbijskim społeczeństwie znacznie dłużej, niż nam się wydaje. Przekonują o tym Ciro Guerra i Cristina Gallego, przenosząc nas w zdominowany rytuałami świat Indian Wayuu, którego odwieczny porządek burzą dopiero pokusy kapitalizmu. / Magdalena Narewska, FalaKina.pl /


Kolumbia w czasie przełomu lat 60. i 70. Jałowe i wietrzne pustkowie na granicy kraju zamieszkuje lud Indian Wayúu. Podczas plemiennego obrzędu wchodzenia w dorosłość Zaida (Natalia Reyes) wykonuje tradycyjny taniec, którym kusi potencjalnego kandydata na męża - Rapayeta (José Acosta). Jednak Ursula (Carmiña Martínez), stojąca na czele klanu, stawia młodemu Rapayetowi wysoką cenę, jaką ten ma zapłacić za Zaidę. Rapayet szuka sposobu na szybkie zdobycie pieniędzy. Wraz ze swoim wspólnikiem, Moisesem (Jhon Narváez) spotykają amerykańskich hipisów szukających dojścia do dostawców marihuany. Rapayet i Moses sami wcielają się w rolę dealerów, a interes, który ubiją, będzie jedynie początkiem historii…

 

Film o gangsterach i o duchach.
Obraz rodziny – historia grupy silnych, obdarzonych niezwykłą intuicją i siłą charakteru kobiet czekających w domu na impulsywnych, pozbawionych świadomości i lękliwych mężczyzn, gdy ci negocjują, prowadzą rozmowy i są nieustannie nieobecni.
Intuicja i rozum, niewinność i zemsta, słowo i honor - wszystko to łączy się w opowieści o wielkiej tragedii, która może być przekleństwem na wieki.
Potężne tabu, o którym nie wolno nam mówić.
Opowiedziana tylko raz, w intymny, osobisty sposób. Naszym własnym sposobem.
Oto właśnie ta delikatna bryza - wydawało się, że przyszła, by dać nam orzeźwienie. Zmieniła się jednak w niosącą spustoszenie burzę i ukazała nam prawdziwą twarz kapitalizmu w najczystszej postaci.
Oto nasze jayeechi, nasz ptasi śpiew.

/Cristina Gallego i Ciro Guerra/

 

Twórcy:
Ciro Guerra, reżyser
Urodził się w Rio de Oro (Cesar, Kolumbia) w 1981 r. Jego dwa pierwsze filmy pełnometrażowe „Cień przechodnia” (2004 r.) i „Wietrzne podróże” (2009 r.) zostały pokazane na wielu festiwalach, w tym w Cannes (Un Certain Regard), Toronto, San Sebastian, Rotterdamie, Locarno, Tribece, Londynie, Hong Kongu, Kairze, Jerozolimie i Hawanie. Oba filmy trafiły do dystrybucji w kilku krajach i otrzymały ponad 40 nagród na międzynarodowych festiwalach. Wiele z nich jest uważanych za najlepsze kolumbijskie filmy wszechczasów. Jego trzeci pełny metraż, „W objęciach węża”, zdobył pierwszą nagrodę Director’s Forthnight w Cannes w 2015 r. i był pierwszym kolumbijskim filmem z nominacją do Oscara dla Najlepszego Filmu Nieanglojęzycznego.

Cristina Gallego, reżyserka
Urodzona w Bogocie w 1978 r. Ukończyła szkołę filmową oraz marketing i reklamę na Narodowym Uniwersytecie Kolumbii. W 2001 r. wspólnie z Ciro Guerrą założyła firmę Ciudad Lunar i wyprodukowała jego filmy „Cień przechodnia" (San Sebastian, 2004 r.), „Wietrzne podróże” (festiwal w Cannes, konkurs Un Certain Regard, 2009 r.) i „W objęciach węża” (Director’s Fortnight 2015, nominacja do Oscara w 2016 r.). Przy ostatnich dwóch zajmowała się również montażem. Produkowała również filmy takich reżyserów, jak Pedro Aguilera („Moja siostra”, Rotterdam 2017 r.), Abner Benahim („Ruben Blades Is Not My Name”, SXSW 2018 r.) i Annemarie Jacir („Wajib”, Locarno 2017, koproducentka).
Uczy w wielu szkołach filmowych i była zapraszana do Genewy, by wystąpić w ONZ oraz na konferencji TED w Bogocie. „Sny wędrownych ptaków”” to jej debiut reżyserski.


------------------
SNY WĘDROWNYCH PTAKÓW /2018/
28 lutego /czwartek/ 2019, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

 


Portret rozpadu rodziny - "Kraina Wielkiego Nieba" przewrotnie walentynkowy pokaz w DKF Maciste.

14.02.2019, godz 18.00 /czwartek/

DKF Maciste zaprasza 14 lutego 2019 (uwaga, na godz. 18.00) na film "Kraina wielkiego nieba" Paula Dano - jeden z najlepszych debiutów filmowych ostatnich lat. Paradoksalnie w Dniu Zakochanych zobaczymy nie miłość w stadium euforycznego rozkwitu, ale w momencie jej rozkładu na poziomie jednostek i rodziny.
Obraz powstał na  podstawie bestsellerowej powieści „Wildlife” autorstwa laureata Nagrody Pulitzera, Richarda Forda.

 

David Ehrlich z „Indiewire” stwierdził, że „ten film to czyste piękno”, a Owen Gleiberman obwieścił na łamach „Variety”, że „Paul Dano to urodzony filmowiec”. „Kraina wielkiego nieba” podbiła już najważniejsze światowe festiwale (Sundance, Cannes, Toronto, BFI London Film Festival i wiele innych), zbierając znakomite opinie. Paul Dano, który jako aktor zdobył uznanie za role w filmach „Aż poleje się krew” czy „Zniewolony. 12 Years a Slave”, po raz pierwszy staje za kamerą, aby przenieść na ekran swoją ukochaną powieść: „Wildlife” autorstwa laureata Nagrody Pulitzera, Richarda Forda. Scenariusz filmu Dano napisał razem ze swoją partnerką, aktorką i scenarzystką Zoe Kazan („I tak cię kocham”, „Słowo na M”). „Kraina wielkiego nieba” to aktorski popis mających już na koncie nominacje do Oscara Carey Mulligan („Była sobie dziewczyna”, „Drive”, „Wstyd”) i Jake’a Gyllenhaala („Tajemnica Brokeback Mountain”, „Zwierzęta nocy”, „Wolny strzelec”).


Za znakomitym, zachwycającym wizualnie debiutem Paula Dano stoją producenci „The Florida Project” oraz „Drogi do szczęścia”, a za muzykę odpowiada nominowany do Oscara David Lang, autor ścieżki dźwiękowej do „Młodości” Paolo Sorrentino, znanego z pracy przy filmach „Wielkie piękno” i „Requiem dla snu”


Przed filmem prelekcja dr Barbary Szczekały.

Wśród widzów rozlosowane będą drobne upominki ufundowane przez firmę KinAds (największego w Polsce operatora reklam w kinach) .

 

Opis filmu:
Jeanette (Carey Mulligan) i Jerry (Jake Gyllenhaal) są tylko z pozoru szczęśliwym małżeństwem. Właśnie przeprowadzili się do domu na przedmieściach, ale w nowym miejscu czekają na nich stare problemy. Jerry po raz kolejny woli uciec, niż zmierzyć się z trudnościami. Kiedy wyjeżdża na kilka miesięcy gasić niebezpieczne pożary lasów, Jeannette zostaje sama z dorastającym synem. Zagubiona kobieta wdaje się w romans, który na chwilę pozwala jej poczuć się dziewczyną, jaką była kiedyś - szaloną, atrakcyjną i pełną życia.

------------------
KRAINA WIELKIEGO NIEBA /2018/
14 lutego /czwartek/ 2019, godz. 18.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

 

 

 

 

 


W hołdzie kobietom - "Roma" Alfonso Cuaróna w DKF Maciste.

24.01.2019, godz 19.00 /czwartek/

 

DKF Maciste zaprasza 24 stycznia 2019 (godz. 19.00) na inauguracyjne spotkanie w 2019 roku. Obejrzymy trzykrotnie nominowany do Złotych Globów oraz zwycięski na festiwalu filmowym w Wenecji film Alfonso Cuaróna pt: "Roma". Obraz ponadto uznawany jest przez krytyków jako jeden z kandydatów do Oscara, który być może zmierzy się w pojedynku z "naszą" "Zimną wojną".


„ROMA” to najbardziej osobisty z dotychczasowych filmów nagrodzonego Oscarem reżysera i scenarzysty Alfonso Cuaróna („Ludzkie dzieci”, „I twoją matkę też”, "Grawitacja"). Opowiada historię Cleo (Yalitza Aparicio), młodej służącej pracującej w zdominowanej przez klasę średnią dzielnicy Roma w mieście Meksyk. Cuarón pisze tym filmem pełen artyzmu i miłości list do kobiet, które go wychowały, oraz maluje żywy i poruszający obraz domowych napięć i zmian hierarchii społecznej na tle politycznego chaosu lat 70.

Przed filmem prelekcja dr Barbary Szczekały.


Dawno nie widziałem filmu tak empatycznego i wizualnie czystego. Przemyślanego w każdym szczególe i jednocześnie pozbawionego wyrachowania. „Roma” Alfonso Cuaróna to film zrobiony z miłości, którą przesiąka każdy kadr tego niezwykłego dzieła. / Łukasz Adamski, wPolityce.pl/


Nie ma co przekłamywać rzeczywistości, "Roma" to arcydzieło, które oszczędnymi środkami jest w stanie głębiej wejść w świadomość widza, niż niejedna produkcja wypełniona po brzegi emocjami. / Radosław Krajewski, Gamerweb/


Jak mówił Umberto Eco: Piękno jest ograniczone kanonem, zaś brzydota nieograniczona w swoich możliwościach. Te słowa doskonale odzwierciedlają Romę i jako kino myślące dla myślącego nie przywodzi na myśli celniejszego słowa, niż arcydzieło! / Bernadetta Trusewicz, FDB/

 

Sylwetka reżysera:


Alfonso Cuarón - jest jednym z najbardziej znanych reżyserów swego pokolenia. Jego debiutancki film Tylko ze stałym partnerem z 1991 roku, mroczna komedia z Danielem Giménezem Cacho i Claudią Ramírez, był najbardziej dochodowym filmem w Meksyku w 1992 roku i przyniósł Cuarónowi nagrodę Ariel Award dla współscenarzysty. Sydney Pollack był pod wrażeniem jego debiutanckiego filmu pełnometrażowego i zatrudnił Cuaróna jako reżysera jednego z odcinków serialu stacji Showtime Fallen Angels zatytułowanego Murder, Obliquely (tym samym Cuarón dołączył do grona reżyserów tego serialu, w którym znaleźli się także Steven Soderbergh, Jonathan Kaplan, Peter Bogdanovich i Tom Hanks). Odcinek, w którym zagrali Laura Dern i Alan Rickman, przyniósł Cuarónowi w 1993 roku nagrodę Cable ACE Award dla najlepszego reżysera.

 

Pierwszym amerykańskim filmem pełnometrażowym Cuaróna była uznana przez krytyków adaptacja popularnej książki dla dzieci — obraz Mała księżniczka (1995 r.), który był nominowany do Oscara za najlepsze zdjęcia i scenografię i otrzymał nagrodę New Generation Award od stowarzyszenia krytyków L.A. Film Critics. Później, w 1998 roku, Cuarón pracował nad współczesną adaptacją klasycznej powieści Charlesa Dickensa „Wielkie nadzieje”, w której zagrali Gwyneth Paltrow, Robert De Niro, Anne Bancroft i Ethan Hawke.

 

Następnie Cuarón powrócił do Meksyku, aby reżyserować zabawną, prowokacyjną i kontrowersyjną komedię z hiszpańskojęzyczną obsadą I twoją matkę też, za którą otrzymał nominację do Oscara dla najlepszego oryginalnego scenariusza (który napisał wraz z bratem Carlosem) oraz nominacje do nagrody BAFTA dla najlepszego filmu zagranicznego i najlepszego oryginalnego scenariusza. Później przyszedł czas na film Harry Potter i Więzień Azkabanu z 2003 roku, trzecią z serii niezwykle popularnych adaptacji powieści J.K. Rowling. Autorka sama określiła film w reżyserii Cuaróna jako jej ulubiony w całej serii.

 

Kolejny projekt Cuaróna, film Ludzkie dzieci, który napisał wraz z Timothym Sextonem, był jednym z najgłośniejszych filmów 2006 roku i został doceniony przez krytyków i fanów za zastosowanie przełomowych technik, między innymi robiących wrażenie ujęć typu „travelling”. Film był nominowany do wielu nagród, w tym do trzech Oscarów, za najlepszy scenariusz-adaptację, najlepsze zdjęcia i największe osiągnięcie w dziedzinie montażu filmowego, a później otrzymał dwie nagrody BAFTA za najlepsze zdjęcia i najlepszą scenografię.
Po tym, jak wyprodukował ceniony na całym świecie film swojego przyjaciela Guillermo del Toro Labirynt fauna (2006 r.), Cuarón założył niezależną firmę producencką Cha Cha Cha wraz z urodzonym w Meksyku del Toro i reżyserem Alejandro Gonzálesem Iñárritu.

W 2014 roku Cuarón otrzymuje Oscara (najlepszy reżyser) oraz Złoty Glob za głośny film "Grawitacja".

------------------
ROMA /2018/
24 stycznia /czwartek/ 2019, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF