INIEMAMOCNI 2 /2D/ premiera

gatunek: animowany/akcja

produkcja: USA, czas trwania: 126

21.07.2018 | 15:00
INIEMAMOCNI 2 /3D/ premiera

gatunek: animowany/akcja

produkcja: USA, czas trwania: 126

21.07.2018 | 17:45
THELMA

gatunek: thriller

produkcja: Norwegia/Francja/Dania/Szwecja, czas trwania: 116

21.07.2018 | 18:00
I ŻE CI NIE ODPUSZCZĘ

gatunek: komedia romantyczna

produkcja: USA, czas trwania: 112

21.07.2018 | 20:15
UPROWADZONA KSIĘŻNICZKA

gatunek: animowany/komedia

produkcja: Ukraina, czas trwania: 85

27.07.2018 | 14:15
MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN! /premiera/

gatunek: musical/komedia

produkcja: USA, czas trwania: 114

27.07.2018 | 16:00
W CIENIU DRZEWA

gatunek: komediodramat

produkcja: Islandia/Francja/Polska, czas trwania: 89

03.08.2018 | 18:00
KRZYSIU, GDZIE JESTEŚ? /premiera/

gatunek: familijny

produkcja: USA, czas trwania: 110

17.08.2018 | 15:00
ANT-MAN I OSA /3D dub/

gatunek: science-fiction/akcja/przygodowy

produkcja: USA, czas trwania: 110

17.08.2018 | 19:45
OBIETNICA PORANKA

gatunek: komediodramat

produkcja: Francja , czas trwania: 131

17.08.2018 | 20:00
CZŁOWIEK, KTÓRY ZABIŁ DON KICHOTA

gatunek: komedia

produkcja: Hiszpania/Belgia/Portugalia/Wlk. Brytania, czas trwania: 132

24.08.2018 | 20:15
Aktualności
KINO "POD CHMURKĄ": film: PRZERWANE OBJĘCIA - 28.07.2018
11.07.2018
KINO

28 lipca, godz. 21.00 - amfiteatr Parku Uzbornia

"Cudowne kino, stylowe i eleganckie, wydobywa z rzeczywistości to co najbardziej fotogeniczne, pokazując jąw sposób oddziaływujący na zmysły." /Peter Bradshaw, „The Guardian”…

Czytaj więcej >

DKF Aktualności

Objazdowy konkurs polskich filmów krótkometrażowych "Short Waves on Tour 2018".

7.06.2018, godz 19.00 /czwartek/

 

DKF Maciste/Kino Regis oraz Fundacja Ad Arte gorąco zapraszają już po raz drugi na "Short Waves on Tour 2018", czyli konkurs polskich filmów krótkometrażowych.  W dniu 7 czerwca (godz. 19.00) bocheńscy widzowie obejrzą i wybiorą najlepszy obraz  spośród  pięciu krajowych produkcji.
W zestawie znajdują się filmy fabularne, animowane i dokumentalne, prezentowane podczas Short Waves Festival 2018 w Poznaniu.

 

Autorzy filmów konkursowych opowiadają intrygujące historie wyrazistych bohaterów, którzy pewnie stąpają po ziemi do czasu, gdy los niespodziewanie zmusza ich do przewartościowania swoich światopoglądów. To historie ludzi, których czeka pewna inicjacja bądź życiowa zmiana, związana m. in. z wchodzeniem w dorosłość (“Wolta”), konfrontacją miłosnych wyobrażeń z surową rzeczywistością (“Nic nowego pod słońcem”), czy też nieporadną próbą wkraczania w złoty wiek (“Fusy”). Program ukazuje wszystkie odcienie życia oraz pełną paletę emocji - smutek spowodowany niepowodzeniami przeplata się z radością z drobnych sukcesów, jednak zawsze wygrywa ciekawość życia, która dodaje odwagi do podejmowania kolejnych wyzwań.

 

Publiczność zgromadzona na pokazach w całej Polsce zagłosuje na wybrany tytuł, a reżyser filmu z największą liczbą głosów otrzyma nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Zwycięzcę poznamy 16 czerwca 2018 r. w Poznaniu podczas specjalnego wydarzenia finałowego Short Waves on Tour z udziałem autorów filmów.

Prelekcję przed projekcjami przeprowadzi Barbara Szczekała.

 

KONKURS!
Wygraj weekendową wycieczkę do Poznania!

Wśród głosujących rozlosowana zostanie nagroda główna - dwa podwójne zaproszenia na atrakcyjny weekend w Poznaniu, w tym m. in. Karty Turystyczne ufundowane przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną, zapewniające wstęp wolny lub zniżkę do prawie 200 atrakcji turystycznych, restauracji i bezpłatną komunikację miejską, dwa noclegi w 4-gwiazdkowym hotelu oraz udział w wydarzeniu finałowym Short Waves on Tour.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy zagłosować na ulubiony film w programie i podać swój adres e-mail na karcie do głosowania. Zwycięzca zostanie poinformowany o nagrodzie drogą mailową do 10 czerwca.

 


Program:


Wolta (Volte)
reż. Monika Kotecka, Karolina Poryzała / Polska 2016 / dokument / 14 min.
Zuzia od kilku lat trenuje woltyżerkę. Ze względu na wiek, jest zwieńczeniem akrobatycznej piramidy. Do czasu: w kolejnym sezonie okazuje się, że figury z jej udziałem nie mają już gracji i lekkości.


Czarnoksiężnik z krainy U.S. (The Wizard of U.S.)
reż. Balbina Bruszewska / Polska 2017 / animacja / 23 min.
Animowany kolaż, satyra powieści L. Franka Bauma. Tajemnicze tornado porywa Dorotkę i przenosi do niezwykłego miejsca. Podąża na spotkanie Czarnoksiężnika, który ma spełnić jej marzenia.


Nic nowego pod słońcem (Nothing New Under the Sun)
reż. Damian Kocur / Polska 2017 / fabuła / 25 min.
Michał pracuje przy hodowli krów. Po pracy wraca do domu, je i odpoczywa. Każdy dzień Michała wygląda dokładnie tak samo. Pewnego dnia przyjeżdża do niego poznana przez internet dziewczyna.


Heimat
reż. Emi Buchwald / Polska 2017 / fabuła / 24 min.
Pięcioosobowa, dziwaczna rodzina spotyka się na komisariacie w małej miejscowości. Dorosłe dzieci muszą zeznawać przeciwko mężczyźnie, który pobił ich ojca.


Fusy (Dregs)
reż. Kordian Kądziela / Polska 2017 / fabuła / 28 min.
Beata jest telewizyjną wróżką na telefon. Codziennie doradza innym ludziom, mimo własnych niepowodzeń. Jej życie diametralnie się zmienia, gdy jej przepowiednia nieomal doprowadza do tragedii.

 

Łączny czas pokazu: 113 min.
Program filmowy w polskiej wersji językowej z angielskimi napisami.

Zwiastun: https://www.youtube.com/watch?v=tf9hfb9-pvQ&feature=youtu.be


------------------
SHORT WAVES ON TOUR /2018/
7 czerwca /czwartek/ 2018, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

Organizator:
DKF Maciste / Kino Regis / Miejski Dom Kultury w Bochni
Fundacja Ad Arte / www.adarte.pl
Short Waves Festival / www.shortwaves.pl  

 


Thriller "W ułamku sekundy"  Fatiha Akina w DKF Maciste.

10.05.2018, godz 19.00 /czwartek/

 

Dyskusyjny Klub Filmowy "Maciste" i Kino Regis zapraszają 10 maja (godz. 19.00) na nagrodzony "Złotym Globem" film Fatiha Akina "W ułamku sekundy".
Krytycy filmowi podkreślają precyzję, z jaką została zrealizowana filmowa opowieść. Zgodni są również co do tego, że emocjonalne napięcie i wiarygodność thriller zawdzięcza kreacji odtwórczyni głównej roli. Gra Diane Kruger budzi podziw. Reżyserskie mistrzostwo, doskonałe aktorstwo i wysoki poziom realizacji (zdjęcia, montaż) złożyło się na film wciągający i niezwykle poruszający.


Prelekcję przed filmem wygłosi Ewa Szponar - filmoznawczyni, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, uczy w Warszawskiej Szkole Filmowej, współpracuje m.in. z czasopismem EKRANy, Kinem, portalem Onet.

 

 

Fatih Akin stworzył film głęboko poruszający i skłaniający do refleksji. Po seansie trudno nie zadać sobie pytania gdzie stoi granica w nienawiści, za którą kończy się nasze człowieczeństwo. / Marta Ossowska, Okiem Krytyka /

 

Ostry, precyzyjny. Uwodzi emocjonalnym napięciem.
/The Hollywood Reporter/

 

Znakomite, trzymające w napięciu, perfekcyjne kino. Najlepszy film Fatiha Akina od czasu „Głową w mur”.
/IndieWire/

 

„W ułamku sekundy” to najnowszy film Fatiha Akina, twórcy „Głową w mur”, „Soul Kitchen” i „Na krawędzi nieba”. W roli głównej: Diane Kruger („Bękarty wojny”, „Troja”, „Kopia mistrza”), której „W ułamku sekundy” zawdzięcza emocjonalne napięcie i wiarygodność. Film znalazł się w programie Konkursu Głównego MFF w Cannes 2017. Jury Festiwalu doceniło genialną kreację Diane Kruger, przyznając jej nagrodę w kategorii: Najlepsza Aktorka. Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy przyznało „W ułamku sekundy” Złotego Globa w kategorii: Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.  

 

Treść:
W ułamku sekundy życie Katji (Diane Kruger) eksploduje i rozpada się bezpowrotnie, gdy jej mąż i kilkuletni synek giną w zamachu bombowym. Przyjaciele i rodzina próbują podtrzymać ją na duchu i zapewniają, że sprawcom zostanie wymierzona sprawiedliwość. Z czasem Katja poznaje tożsamość podejrzanych o udział w zamachu. Narasta w niej potrzeba zemsty na ludziach, którzy odebrali jej tych, których kochała.

 

Reżyser:
Fatih Akin urodził się w 1973 roku w Hamburgu w rodzinie tureckich emigrantów. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych. Po zrealizowaniu dwóch krótkich filmów krótkometrażowych w 1998 roku udało mu się wyreżyserować pełnometrażowy debiut: „Szybko i bezboleśnie”. Kolejnym filmem był „W lipcu” (z Moritzem Bleibtreuem i Christiane Paul w rolach głównych) oraz dokument „Kiedy myślę o Niemczech - Zapomnieliśmy wrócić”, w którym opowiedział historię swoich rodziców. Z kolei „Solino” z 2002 roku traktuje o rodzinie włoskich emigrantów w Niemczech.
Przełomem w jego karierze okazał się film „Głową w mur” nagrodzony Złotym Niedźwiedziem na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie oraz Europejską Nagrodą Filmową. W kolejnym filmie - „ Życie jest muzyką” - opisał różnorodność muzycznej sceny w Stambule. Za „Na krawędzi nieba” otrzymał w 2003 roku w Cannes nagrodę w kategorii: Najlepszy scenariusz. Rok później wyreżyserował jedną z części nowelowego filmu „Zakochany Nowy Jork”. „Soul Kitchen”, hołd dla rodzinnego miasta reżysera, otrzymał w 2009 Nagrodę Specjalną na MFF w Wenecji. Tam też dwa lata później premierowo została zaprezentowana „Rana”.

 

Wybrana filmografia:
1998 – Szybko i bezboleśnie / Kurz und schmerzlos
2000 – W lipcu / Im Juli
2004 – Głową w mur / Gegen die Wand
2004 – Wizje Europy / Visions of Europe (segment „The Old Evil Songs’ Germany”)
2005 – Życie jest muzyką / Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul
2007 – Na krawędzi nieba / Auf der anderen Seite
2008 – Zakochany Nowy Jork / New York, I Love You
2009 – Soul Kitchen
2014 – Rana / The Cut
2016 – Goodbye Berlin / Tschick
2017 – W ułamku sekundy / Aus dem Nichts


------------------
W UŁAMKU SEKUNDY /2017/
10 maja /czwartek/ 2018, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

 


„Klasyka kina na nowo" - zrekonstruowane cyfrowo arcydzieło „Sanatorium pod Klepsydrą" w reż. Wojciecha Jerzego Hasa.

5.04.2018, godz 19.00 /czwartek/

 

DKF Maciste zaprasza 5

 

kwietnia (czwartek, godz. 19.00) na - nagrodzony Nagrodą Specjalną Jury podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes w 1973 roku - jeden z najwspanialszych polskich filmów - "Sanatorium pod klepsydrą".
Arcydzieło wybitnego polskiego reżysera, Wojciecha Jerzego Hasa, tym razem po gruntownej rekonstrukcji cyfrowej, dzięki której zachwyca jeszcze bardziej.
To oparty na prozie Bruno Schulza, mariaż filmu poetyckiego i psychologicznego.
Prelekcję do filmu przeprowadzi Maciej Gil.

 

Jeden z najpiękniejszych wizualnie i najbardziej oryginalnych filmów polskich. Poetycka refleksja na temat przemijania oraz nieodwracalności śmierci. Has przywołał na ekran uniwersum sennego marzenia inkrustowanego odpryskami wspomnień dzieciństwa, w którym przemieszały się różne pierwiastki: monarchia austro-węgierska, kresowa subkultura żydowskich miasteczek i marzenia małego chłopca. /Jan Słodowski, Leksykon polskich filmów fabularnych, Warszawa 1996/


Józef przyjeżdża do Sanatorium pod Klepsydrą, prowadzonego przez doktora Gotarda, gdzie przebywa jego zmarły ojciec, przywrócony do życia, lecz przeniesiony w inny wymiar czasu. Józef odbywa podróż w różne pętle czasu przeszłego – lata swojego dzieciństwa i fantastycznych marzeń. Ożywa dom rodzinny, sklep ojca, żydowskie miasteczko, przewijają się obrazy ewokowane kolekcjami znaczków i fabuły z gazetowych powieści, niezwykły ogród księżniczki Bianki, która odeszła z Rudolfem, przyjacielem Józefa. Przy próbie dokonania powtórnej pętli czasowej świat żydowskich miasteczek oraz żydowskiej kultury okazuje się zniszczony i wyludniony po tragedii holocaustu.


Jest to film, który nie wstydzi się „filmowości", obficie korzysta z szans, jakie wizjonerowi ekranu oferuje dzisiejsze kino. Gdy ogląda się Sanatorium, przychodzi refleksja, jak wiele stracił Rękopis znaleziony w Saragossie z powodu tego, że został zrealizowany na taśmie czarno-białej. Ostatni film Hasa, film-elegia, reanimujący sny o świecie sprzed potopu, unika tonacji popiołu, mieni się wszystkimi barwami; w niektórych swych partiach urzeka widowiskowością, której ambitne kino dziś się nie wstydzi. Myślę, że w dorobku Wojciecha Hasa Sanatorium Pod Klepsydrą jest pozycją bardzo ważną, nobilituje ona bowiem, uzasadnia jakby wstecz jego poszukiwania; w niektórych jego dawniejszych filmach istniał niekiedy rozdźwięk pomiędzy subtelną, filigranową tkanką jego wizji a samym „tematem" czy „treścią”, jakby nie dającą się unieść przy użyciu tych właśnie środków. Otóż tutaj zgodność pomiędzy „wyrazem” a tym co „wyrażane” jest zupełna: tylko przy użyciu takiego języka można przezwyciężyć opór czasu, dając równocześnie świadectwo zagłady owych mikroświatów kresowych, niby marginesowych, a przecież wessanych, zasymilowanych przez naszą podświadomość kulturalną. /Konrad Eberhardt, „Kino” 1973, nr 12/

 

Reżyser:
Wojciech Jerzy Has - reżyser filmowy, scenarzysta, pedagog. Urodził się 1 kwietnia 1925 roku w Krakowie – zmarł 3 października 2000 roku w Łodzi. Studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Po ukończeniu Kursu Przysposobienia Filmowego w Krakowie (1946) rozpoczął pracę w warszawskiej Wytwórni Filmów Dokumentalnych. W latach 1951-1956 pracował w Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi, realizując filmy dokumentalne, oświatowe i instruktażowe. Od 1955 roku pracował w Zespole Autorów Filmowych „Syrena”, następnie w „Iluzjonie”, a od 1958 w „Kamerze”. W latach 1981-87 był kierownikiem artystycznym Zespołu Filmowego „Rondo”. Od 1974 roku pracował na Wydziale Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, w latach 1989-1990 był jego dziekanem, a w latach 1990-1996 pełnił funkcję rektora tej uczelni. Był również szefem oraz opiekunem artystycznym Studia Indeka działającego przy łódzkiej szkole filmowej.
Jako reżyser rozpoczął od krótkometrażówek dokumentalnych, fabularnych i oświatowych. Pośród nich wyraźnie wyróżniają się: nakręcona ze Stanisławem Różewiczem Ulica Brzozowa (1947), a zwłaszcza Moje miasto (1950), subiektywny portret krainy dzieciństwa, pełen poezji i nostalgii. [...]
W 1957 roku nakręcił pierwszy film pełnometrażowy. Pętla, ekranizacja głośnego opowiadania Marka Hłaski, to bez wątpienia jeden z najlepszych debiutów w dziejach naszej kinematografii. W przejmującej opowieści o ostatnim dniu życia człowieka dotkniętego nałogiem alkoholowym zawarł Has główne założenia swego kina. Przemijanie, nieuchronny upływ czasu, kruchość ludzkiej egzystencji – to główne tematy jego filmów. Kino Hasa często żywi się literaturą. Jego najlepsze filmy to ekranizacje interesujących, często wybitnych dokonań literackich. Wystarczy wymienić Pożegnania (1958; nagroda FIPRESCI w Locarno) Stanisława Dygata, Jak być kochaną (1962; nagroda w San Francisco, Złota Kaczka) Kazimierza Brandysa, Rękopis znaleziony w Saragossie (1964; nagroda w San Sebastian) Jana Potockiego, Szyfry (1966) Andrzeja Kijowskiego, Lalkę (1968; nagroda w Panamie) Bolesława Prusa czy Sanatorium pod Klepsydrą (1973; nagroda w Cannes) Brunona Schulza. W swych ostatnich filmach sięgał po literaturę zagraniczną: Nieciekawa historia (1982) to ekranizacja opowiadania Antoniego Czechowa, Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany (1985) – adaptacja prozy Jamesa Hogga, a Niezwykła podróż Baltazara Kobera (1988) – Fredericka Tristana. Kino Hasa imponuje scenograficznym rozmachem, dbałością o kompozycję kadru, grą martwych przedmiotów, wreszcie wspaniałymi kreacjami aktorskimi.
Odznaczony Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski (1998), laureat Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za osiągnięcia życia (1999), doktor honoris causa Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (tytuł przyznany pośmiertnie). /Jerzy Armata, Akademia Polskiego Filmu/

 

Filmografia:
1957 Pętla
1958 Pożegnania
1959 Wspólny pokój
1960 Rozstanie
1961 Złoto
1962 Jak być kochaną
1964 Rękopis znaleziony w Saragossie
1966 Szyfry
1968 Lalka
1973 Sanatorium pod Klepsydrą
1982 Nieciekawa historia
1984 Pismak
1985 Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany
1988 Niezwykła podróż Baltazara Kobera

------------------
SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ /1973/
5 kwietnia /czwartek/ 2018, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

 


Wieczór Oscarowy - appendix: Oscar® Nominated Short Films 2018.

15.03.2018, godz 19.00 /czwartek/

 

DKF Maciste / Kino Regis zapraszają (15 marca, godz. 19.00) na przegląd filmów nominowanych do tegorocznych Oscarów w kategorii: “Najlepszy krótkometrażowy film aktorski”  - “Oscar® Nominated Short Films”.

Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie filmu. Najważniejsi przedstawiciele branży filmowej od lat 30. nie zapominają uhonorować również krótkiego metrażu, który stanowi istotną część amerykańskiej kinematografii.
Podczas 90. rocznicy rozdania nagród konkursu o jej złotą statuetkę walczyło 15 filmów krótkometrażowych w 3 kategoriach: animacja, fabuła i dokument. Mimo że rzadziej wspominane w mediach niż filmy pełnometrażowe, krótkie produkcje prezentują równie istotne, inspirujące historie w innowacyjnej formie.
Oscar Nominated Shorts 2018 to świetna okazja, by przyjrzeć się najlepszym produkcjom krótkometrażowym na świecie, skumulowanym w wyjątkowe doświadczenie filmowe. Oczywiście zobaczymy też zwycięski (nagrodzony Oscarem) obraz "The Silent Child".

 

Prelekcję przed pokazem wygłosi Barbara Szczekała.

 

PROGRAM:

DeKalb Elementary, reż. Reed Van Dyk / USA 2016 / 21 min.
Steven, niestabilny psychicznie dwudziestokilkulatek, wchodzi do szkoły podstawowej z półautomatycznym karabinem. Po tym, jak nakazuje szkolnej recepcjonistce, Cassandrze, ewakuować budynek, przetrzymuje ją jako zakładniczkę i każe zadzwonić po pogotowie.

 

 

 

The Eleven O’Clock, reż. Derin Seale / Australia 2016 / 13 min.
Psychiatra usilnie stara się pomóc pacjentowi cierpiącemu na urojenia. Jego wysiłki komplikuje fakt, że pacjent uważa się za lekarza. Za każdym razem, gdy próbuje do niego dotrzeć, sesja terapeutyczna wymyka się spod kontroli.

 

 

 

My Nephew Emmett, reż. Kevin Wilson Jr. / USA 2017 / 20 min.
W 1955 r. dwóch białych mężczyzn wtargnęło do domu Mose Wrighta, afro-amerykańskiego kaznodziei w Mississippi, aby porwać jego 14-letniego siostrzeńca, Emmetta Tilla, który przyjechał w odwiedziny z Chicago. Emmett został oskarżony o pogwizdywanie na białą kobietę.

 

 

 

The Silent Child, reż. Chris Overton / Wielka Brytania 2017 / 20 min.
Libby, głuchoniema czterolatka, jest najmłodszym dzieckiem w rodzinie, w której wszyscy słyszą. Nie potrafiąca się porozumieć dziewczynka zaczyna szkołę. Libby zostaje przydzielony opiekun, który uczy ją języka migowego, jednak sceptyczni rodzice niechętnie angażują się w edukację córki.

 

 

 

Watu Wote / All of Us, reż. Katja Benrath / Niemcy 2017 / 22 min.
Przez prawie dziesięć lat Kenia była obiektem ataków terrorystycznych z Al-Shabaab. Między muzułmanami i chrześcijanami narasta atmosfera niepokoju i nieufności. Aż do grudnia 2015 r., kiedy pasażerowie autobusów muzułmańskich pokazali, że solidarność może zwyciężyć.

 

 

 

Łączny czas: 96 min.

www.shortwaves.pl
www.facebook.com/festiwalshortwaves
www.adarte.pl
------------------
OSCAR NOMINATED SHORT FILMS (2018)
15 marca /czwartek/ 2018, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF

 


Inne oblicza miłości - walentynkowy pokaz DKF - film "Serce miłości".

14.02.2018, godz 19.00 /środa/

 

DKF Maciste/Kino Regis zapraszają na kolejne spotkanie klubowe. Z okazji Święta Zakochanych (środa, 14.02.2018, godz. 19.00) zobaczymy "Serce miłości" Łukasza Rondudy  -  film o miłości, ale w nieco innej odsłonie.

 

Prelekcję przed spotkaniem wygłosi Barbara Szczekała.

 

Ronduda stworzył film, który jest wyrafinowany w swojej prostocie. /Adrianna Smyk, Student Critics/

 

 

 

Miłość doskonała. Istnieje? Nie istnieje? Polska, początek XXI wieku. Artystka wymykająca się zaszufladkowaniu i eksperymentujący muzyk. Dwójka outsiderów, których bardzo wiele ze sobą łączy. Androgyniczni, szczupli, bez włosów, często ubrani w identyczne uniseksy - wyglądają jak męska i żeńska wersja tej samej osoby. Ich stan zakochania przypomina perwersyjną wersję narcyzmu, bo patrząc na kochanka, patrzą na własne odbicie. W ich relacji miłość przenika się ze sztuką. Intymnym wyznaniom i gestom nadana zostaje artystyczna forma. I odwrotnie - sztuka jest ich sposobem na życie emocjonalne. Żyją w stworzonym przez siebie świecie, w którym mogą wszystko projektować i kontrolować. Wszystko, oprócz własnych emocji.

„Serce miłości” w reżyserii Łukasza Rondudy to fascynujący portret jednej z najbardziej oryginalnych par polskiej sceny artystycznej: performera Wojtka Bąkowskiego oraz poetki i artystki Zuzanny Bartoszek. Na ekranie, w wybitnych kreacjach aktorskich: Jacek Poniedziałek i Justyna Wasilewska.

 

Z racji Święta Zakochanych spośród przybyłych widzów, rozlosowane będę   2 podwójne zaproszenia - ufundowane przez   https://www.nowabochnia.pl/ (Bochnia, ul. Poniatowskiego) - na romantyczną kąpiel w SPA.


Biografie artystów:

 

Wojciech Bąkowski to jeden z najciekawszych polskich artystów, często porównywany do Mirona Białoszewskiego ze względu na skupienie na banalnej, codziennej rzeczywistości i języku. Jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród artystycznych w kraju np. Spojrzenia Deutsche Banku, Paszport Polityki 2010. Jest jedną z najbardziej charyzmatycznych osobowości artystycznych współczesności o bardzo wypracowanym scenicznym image’u, który od lat jest niemal niezmienny: białe skarpetki noszone do przykrótkich czarnych spodni, czerń, ogolona na łyso głowa i podkrążone oczy czasami dodatkowo podkreślone makijażem.

 

Zuzanna Bartoszek jest autorką rysunków i poezji publikowanych m.in. w Lampie i Iskrze Bożej, Czasie Kultury, Fabulariach i Półmroku, który jest wydawany przez Galerię Stereo - rodzimą galerię Wojtka. Na łamach tego magazynu prace Zuzanny po raz pierwszy spotkały się z pracami Wojtka. Jest autorką powieści PODOBNE KOLORY. Studiuje filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim.

 


------------------
SERCE MIŁOŚCI /2017/
14 lutego /środa/ 2018, godz. 19.00
Kino Regis, ul. Regis 1
bilety: 10 zł, 5 zł dla członków DKF-u
Zrealizowano przy wsparciu PISF